לצערי, אנשים רבים חושבים בצורה מוטעת כי הנגשת אתר אינטרנט כרוכה לרוב בעלות גבוהה לבעלי העסקים או מפתחי האתרים. זה נכון שישנה עלות מסוימת לתהליך, אך חשוב לציין כי מעבר לתהליך ההנגשה בפועל ישנם גם יתרונות רבים כמו למשל: התאמת האתר לכלל האוכלוסייה, שיפור חווית המשתמש, שימוש נכון בטקסטים ובכותרות ושיפור הקידום האורגני של האתר.
במאמר הבא אנו נתמקד בנושא הקידום האורגני שהוא נושא חשוב ומרכזי לכל בעל אתר שמעוניין לקבל חשיפה במנועי החיפוש ועקב כך קבלת לקוחות חדשים לרכישת השירותים או המוצרים שהם מציעים ברשת האינטרנט.
קישור: Gemini: מודל AI של גוגל שיחולל מהפכה בתחום
כאשר אתר אינו נגיש, הוא מונע מאוכלוסייה רבה (עם מוגבלות וללא מוגבלות) לצרוך את המידע המופיע בו וכך גורם לחסמים רבים בקרב אותה אוכלוסייה. לדוגמה: אנשים עם מוגבלויות בראייה, מוגבלות בשמיעה או מוגבלויות קוגניטיביות ברמות שונות עלולים להסתייע בטכנולוגיה מסייעות שונות שיאפשרו להם לצרוך את המידע בצורה הטובה ביותר עבורם. לצורך מתן האפשרות לקריאת המידע והבנתו באמצעות אותן טכנולוגיות מסייעות יש צורך לבצע הנגשת אתרים בהתאם לדרישות התקן על ידי יועץ נגישות מוסמך ומיומן בתחום.
נגישות באינטרנט יכולה לעזור בשיפור הציון והדירוג האורגני שלך בגוגל על ידי פרסום מידע תקין וזמין לכלל מנועי החיפוש, שיפור יכולות הניווט באתר האינטרנט ושיפור שיעור הנטישה מדף הכניסה שאליו הגיע הגולש לאחר החיפוש שלו ברשת.
הנושאים העיקריים בהנגשת האתר המשפיעים על הקידום האורגני שלו.
שימוש בטקסט אלטרנטיבי במסגרת תמונה באתר
תוכן ויזואלי כמו תמונות צריך להכיל תיאורים מפורטים של התוכן המוצג בו. בדרך כלל התוכן מופיע בטקסט אלטרנטיבי תחת תגית alt. תכונות Alt חשובות מכיוון שטכנולוגיות מסייעות מסתמכות עליהן כדי להעביר את התוכן והמידע למשתמש. במקום להכניס מילה שאינה קשורה ואינה מפורטת לטקסט האלטרנטיבי, יש להשתמש במידע יותר מפורט וספציפי כדי להעביר את המידע בצורה מלאה כדי שמשתמש המסתייע בטכנולוגיות מסייעות יוכל לדעת בצורה מדויקת מה יש בתמונה.
באשר לסרטונים ואודיו, יש צורך לתמלל את התוכן ולספק כתוביות בסרטון עצמו. סרטונים עם כתוביות ותמלול מתאים מועדפים לשימוש בקרב YouTube ועליהם להוות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום האורגני שלך.
שיפור אפשרות הניווט וצריכת המידע באתר
המשמעות של חוויית המשתמש וקלות השימוש באתרי האינטרנט היא חלק בלתי נפרד מחיינו. זה שישנם אנשים עם מוגבלות מסוימת וישנם כאלה שלו זה לא אומר שאנחנו צריכים להקל ראש בעת הנגשת האתר או שיפור הניווט שבו. לדוגמה, חלק מרכזי בתקנות שמתייחסות להנגשת אתרים הוא האפשרות לניווט באמצעות המקלדת. ברגע שהגולש יכול לנווט בקלות באמצעות המקלדת הוא נשאר זמן רב יותר באתר וכך הדירוג של האתר שלו מבחינת גוגל עולה מה שמשפיע רבות על הקידום האורגני שלו.
הוספת כותרות מתאימות בתוכן האתר
כל דף צריך להכיל כותרת ייחודית ותיאורית בהתאם לתיוג ולסדר ההיררכי המתאים ביותר עבורם. מנועי החיפוש, המשתמשים ברשת האינטרנט או הדפדפנים השונים מסתייעים בתגיות הללו ומאפשרות לגולשים ולקוראי המסך לנווט בצורה קלה ובמהירה בתוכן. מלבד נושא הנגישות, הוספת תגיות מתאימות מאפשרות למנועי החיפוש להבין מהו המידע החשוב ביותר באתר שלכם ולהציג אותו בצורה טובה יותר למשתמש בהתאם לשאילתה שהוא הקליד בגוגל.
שיפור הנראות הוויזואלית של האתר
בעת שאתם משפרים את הנראות הוויזואלית תוך כדי הצמדות לתקנות הנגישות באינטרנט אתם מאפשרים לגולש להבין ולתפוס את המידע המופיע באתר בצורה טובה יותר וכך לתת לו את היכולת לקרוא ולהישאר בעמוד זמן רב. כפי שהזכרנו מעלה, שיפור הנראות הוויזואלית תגדיל את הזמן שבו הגולש יהיה באתר וכך יעלה את הדירוג והציון של מבחינה אורגנית.
לסיכום:
בניית תוכניות שיווקית לקידום אורגני בגוגל חייבת לכלול גם את נושא הנגשת האתר. נגישות באינטרנט היא חלק בלתי נפרד מפרסום האתר שלכם במנועי החיפוש, התאמתו למשתמשים הרבים והפצת המידע הרב שמופיע באתר בצורה הטובה ביותר.
המאמר נכתב על ידי צוות WEB-A המומחה בהנגשת אתרים ומערכות מתקדמות.