גילוי נאות, אם תקנו משהו דרך הקישורים המופיעים באתר, אנו עשויים לקבל נתח קטן מהמכירה.
פייסבוק עורכת כיום בדיקות במטרה להוסיף בעתיד לאפליקציה "דפי זהב בוואטסאפ", כחלק מהרעיון להפוך את וואטסאפ לפלטפורמת ההודעות הדומיננטית.
מה זה "דפי זהב בוואטסאפ" ?
פייסבוק רוצה לעזור לבעלי עסקים להגיע ללקוחות פוטנציאלים, ולכן היא רוצה להשיק בקרוב "דפי זהב בוואטסאפ".
האפשרות החדשה תאפשר למשתמשים להקיש על 'עסקים בקרבת מקום' ברשימת אנשי הקשר שלהם בוואטסאפ, ולאחר מכן יוצג להם רשימת פרופילים עסקיים מקומיים אשר פעילים בוואטסאפ.
המשתמשים יוכלו ללחוץ ולצפות בפרופיל המלא של העסקים.
בעזרת הפרופיל העסקי בעלי עסקים יוכלו להציג את המוצרים שלהם, והמשתמשים יכלו לקבל בקלות מידע לגבי המוצרים השונים.
פייסבוק החלה את שלב הפיילוט הראשון של "דפי זהב בוואטסאפ"
וואטסאפ משיקה כעת את פיילוט הראשון של "דפי זהב בוואטצאפ" למשתמשים בסאן פאולו ברזיל.
עפ"י נתוני פייסבוק כ -93% מבעלי הסמארטפונים הברזילאים מדי יום , וכעת היא מאפשרת לאלפי בעלי עסקים מקומיים בברזיל להיות יותר נגישים לקהל שלהם.
קישור : עריכת הודעות גם בוואטסאפ
אחוז גדול של משתמשים יכול לתת לפייסבוק אינדיקציה טובה לאופן שבו כיצד האפשרות החדשה יכולה לתפקד בקנה מידה רחב.
בנוסף פייסבוק שוקלת להפיץ את האפשרות החדשה גם למשתמשים נוספים בעתיד.
התפתחות של פייסבוק לשווקים מתפתחים
פייסבוק החלה לערוך ניסויים נוספים בשווקים מתפתחים כמו הודו ואינדונזיה, שמשתמשים באפליקציה כמעט עשור, במטרה לבדוק כיצד המשתמשים מקבלים את השינויים החדשים כמו את "דפי זהב בוואטסאפ"
עפ"י סקר שערכה פייסבוק כ-175 מיליון אנשים כבר שולחים בוואטסאפ לעסקים מדי יום, זהו נתון שגורם לפייסבוק להפוך את וואטסאפ לתוספת שתכניס לפייסבוק בעתיד כסף רב, לאחר שרכשה אותה תמורת 19 מיליארד דולר בשנת 2014 .
התחרות של פייסבוק מול השוק סיני
פלטפורמת הודעות הסיניות כבר לא רק משמשות להעברת הודעות אבין אנשים, אלא נוספו להם אפשרויות נוספות שבעזרתם המשתמשים יכולים לבצע פעולות נוספות מבלי צורך להשתמש באפליקציות נוספות.
באמצעות האפליקציות הסיניות WeChat ניתן כיום לשלם דרכם עבור כרטיסי תחבורה ציבורית, לרכוש מוצרים בחנות ועוד .
פייסבוק מנסה הילחם במשך שנים בשוק הסיני ובמטרה להפוך את אפליקציות ההודעות שלה וואטסאפ, לפלטפורמה המרכזית באזורים המערביים.
היא ניסתה במהלך השנים לבצע שינויים באפליקציה אך השינויים האלה לא התקבלו ע"י המשתמשים, כמו למשל .Messenger Bots, כעת היא מנסה לראות כיצד המשתמשים יתייחסו לאפשרות החדשה "מדריך בעלי עסקים בוואטסאפ"
התוכניות לעתיד של פייסבוק עבור אפליקציית ההודעות
בשלב מאוחר יותר אחרי שפייסבוק תסיים את הבדיקות ותפיץ לכלל המשתמשים את "מדריך עסקים", ובכך היא תשיג את מטרתה, היא מתכננת להפוך את וואטסאפ לאתר מסחר אלקטרוני, שינוי שעשוי לגרום לוואטסאפ להיות הכלי החיוני והיומיומי עבור מיליארדי אנשים.