במשך עשרות שנים, ברבי הייתה אייקון תרבותי, המשקף את המגמות והשאיפות של דורות של ילדים. כעת, בטוויסט מפתיע, ברבי עושה סנסציה בעולם הסמאטרפונים עם השחרור הקרוב של טלפון "ברבי".
ב MWC 2024 חברת HMD (חברה פינית המוכרת בעיקר כיצרנית הסמארטפונים למותג נוקיה) הכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית הצעצועים האמריקאית Mattel (החברה מאחורי קולקציית בובות האופנה ברבי. החברה מייצרת ומוכרת את הצעצועים והאביזרים הפופולריים לילדים מאז 1959).
במסגרת השת"פ, הם ישיקו את טלפון פליפ נושא ברבי בקיץ הקרוב, הטלפון החדש "מבטיח לגלם את שיק הוינטג' של מותג העצמת הבנות המקורי עם קורטוב של ורוד וכמובן, נצנוץ", על פי הודעה לעיתונות של HMD.
מהו טלפון פליפ נושא ברבי ?
בניגוד לסמארטפונים הפופולריים, טלפון פליפ נושא ברבי (Barbie Flip) יהיה טלפון "טיפש" שמתאים בעיקר לביצוע שיחות ולא יהיה בו את כל הפונקציות של סמארטפון רגיל.
הטלפון יגיע עם התכונות החיוניות של טלפון בסיסי, כולל שיחות, הודעות טקסט ואולי מצלמה. אבל לטלפון פליפ נושא ברבי לא תהיה גישה לחנות אפליקציות או ליכולות גלישה באינטרנט.
בעוד שכל הפרטים עדין לא נחשפו, הטלפון צפוי להיות טלפון סטנדרטי עם כפתורים וללא מסך מגע. הוא יהיה ורוד בעיקרו, הצבע האיקוני המזוהה עם ברבי מאז הקמתה והעיצוב שלו יזכיר את המכשירים הניידים של סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000.
הזדמנות ל"גמילה דיגיטלית"
טלפון פליפ נושא ברבי כבר יצר באז משמעותי בתחומי הטכנולוגיה ותרבות הפופ. אם זה יהפוך להצלחה מסחרית או לפריט אספנים נישה נותר לחכות ולראות. עם זאת, ההשפעה הפוטנציאלית שלו היא מעבר לנתוני המכירות.
טלפון פליפ נושא ברבי מייצג את התגובה של HMD למגמה הולכת וגוברת שרואה את דור ה-Z והדור המילניום מגבילים בכוונה את זמן המסך שלהם. ההאשטאג #bringbackflipphones זכה עד כה ל-60 מיליון צפיות ב-TikTok.
חברת HMD שואפת להציע חוויית סלולר מופשטת בחבילת רטרו, והיא רואה את השקת טלפון "ברבי" כהזדמנות ל"גמילה דיגיטלית", המעודדת משתמשים להתחבר מחדש לעולם האמיתי ולעסוק באינטראקציות פנים אל פנים. הטלפון יציע לאנשים דרך חלופית להישאר מחוברים , תוך עדיפות לאינטראקציות פנים אל פנים וגמילה דיגיטלית על פני נוכחות מקוונת מתמדת.
הטלפון לא מכוון רק לילדים אלא חברת HMD שואפת להגיע לדמוגרפיה רחבה יותר, הכוללת אנשים נוסטלגיים וכאלה שמחפשים הפסקה מהקישוריות המתמדת של הסמארטפונים של היום.
זהו המכשיר הראשון שנמכר על ידי HMD תחת שם המותג החדש שלה, Human Mobile Devices – או בקיצור HMD. החברה מתכננת למכור בקיץ הקרוב, גם טלפון רטרו חדש ממותג נוקיה וסמארטפון ממותג HMD.
יותר מסתם טלפון ורוד
טלפון פליפ נושא ברבי הוא יותר מסתם טלפון חדשני עם מראה חיצוני ורוד. הוא מייצג רגע תרבותי, המשקף את העולם הדיגיטלי שלנו ואת מערכת היחסים המשתנה שיש לנו עם הטכנולוגיה. הטלפון מבטיח להיות התחלה לשיחה ותזכורת לימים שבהם הטלפון פשוט חיבר אותנו, לא כילה אותנו.